اس ام اس خنده دار | اس ام اس عاشقانه | اس ام اس جوک

اس ام اس های عاشقانه,اس ام اس خنده دار ,اس ام اس جک

اس ام اس خنده دار | اس ام اس عاشقانه | اس ام اس جوک

اس ام اس های عاشقانه,اس ام اس خنده دار ,اس ام اس جک

۲۱ خاصیت شگفت انگیز عناب تازه و خشک

عناب یکی از میوه های پر خاصیت با ویژگی های فوق العاده و منحصر به فرد است. در واقع این میوه کوچک و قرمز رنگ قدمتی طولانی در تاریخ کشورهای مختلفی مثل کره، چین، هند و سرتاسر جهان دارد. در این مقاله ما قصد داریم شما را بیشتر با خواص شگفت آور عناب آشنا کنیم.
خواص عناب.com

خواص عناب


 

 

عناب چیست؟

عناب (Ziziphus jujube) جزو خانواده گیلاس ها محسوب می شود و گیاهیست با بوته کوچک که برگ های سبز براق و گل های زرد مایل به سبزی دارد. میوه نارس عناب بیضی شکل و سبز رنگ است و زمانی که کاملا می رسد شبیه خرما قهوه ای و چروکیده می شود و می توان گفت مزه عناب رسیده بسیار شبیه خرماست.

خواص عناب در بارداری

خواص عناب (۱)

خواص عناب خشک

تاریخچه میوه عناب

اولین اشاره ها به عناب را می توان در قصاید اودس که یکی از مجموعه اشعار چینی و متعلق به قرن ششم قبل از میلاد مسیح است پیدا کرد. در واقع پزشکان در چین و سایر نقاط آسیا برای ۲۵۰۰ سال از عناب به عنوان میوه ای دارویی و شفا بخش استفاده می کرده اند. به نظر می رسد که عناب اولین بار حداقل ۳۰۰۰ سال پیش در سوریه و شمال آفریقا مورد استفاده قرار گرفت و بعد از آن به سمت جنوب آسیا و چین برده و در آنجا به شکل گسترده ای با استقبال مواجه شد. این میوه همچنین در ماداگاسکار، ماداگاسکار، بلغارستان، برخی از مناطق دیگر اروپا و همین طور در جزایر کارائیب هم یافت می شود.

اگر چه عناب در چین حدود ۴۰۰ نوع داشت اما نهال های کم کیفیت و نامرغوب آن در اوایل دوران مسیحیت به اروپا برده شد و در سال ۱۸۳۷ عناب راهی ایالات متحده آمریکا شد. تا اینکه در سال ۱۹۰۸ نوع بهتر و با کیفیت تری از عناب از چین به آمریکا آورده شد. اما چرا عناب این همه طرفدار دارد؟ قطعا این میوه کوچک خواص شگفت انگیز و پنهانی دارد که تا این اندازه آن را محبوب کرده است. بنابراین بهتر است نگاهی دقیق تر به عناب بیندازیم.

خواص عناب برای لاغری

خواص و ویژگی های تغذیه ای عناب

جدول ارزش غذایی ۲۸ گرم عناب

خواص تغذیه ای عناب

برای شماهده ادامه متن به لینک زیر مراجعه کنید

خواص عناب | ۲۱ خاصیت شگفت انگیز عناب تازه و خشک


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد